laatste dagen in Moshi - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Jochem - WaarBenJij.nu laatste dagen in Moshi - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Jochem - WaarBenJij.nu

laatste dagen in Moshi

Door: Jochem

Blijf op de hoogte en volg Jochem

30 Januari 2013 | Tanzania, Moshi

Hallo weer, hierbij mijn laatste verslag voor ik naar Zanzibar ga! Deze week is de laatste week dat ik voor mijn project werk. Het gaat nog steeds erg goed. Tijdens de Engels les verrasten de kinderen ons, ze bleken van de ene op de andere dag opeens een hoop te hebben opgestoken van de dingen die we ze proberen te leren. Voor Swahili heb ik een ander groepje kinderen gekregen. De Spaanse vrijwilligers zijn namelijk weg, wat inhoudt dat er minder mensen beschikbaar zijn. Dat gaat helaas ten koste van de kinderen met special needs... Voor mij persoonlijk was het wel een welkome afwisseling, ik heb nu kinderen die veel meer kunnen en ik leer ze lezen en schrijven, wat ze al vrij aardig afgaat! Ook met rekenen boeken de kinderen steeds meer vooruitgang. Ik heb ze inmiddels geleerd grote getallen op te tellen en af te trekken en ben ze nu aan het leren hoe te vermenigvuldigen. Maandag gebeurde er weer iets leuks! Ik gebruik in mijn lessen regelmatig een woordenboek omdat de kennis van Engels van de kinderen toch flink beperkt is. Dit woordenboek is zowel Engels-Swahili als Swahili-Engels. Aan het einde van de rekenles pakten de kinderen mijn woordenboek en gingen ze er lange tijd in bladeren. Na een aantal minuten hadden ze gevonden wat ze zochten en zeiden ze 'good teacher'! Het woord teacher kennen ze al (dat gebruiken ze gemiddeld 100x per les ;)) dus ik denk dat ze het woord goed hadden opgezocht. Daar werd ik erg blij van!Ik heb stiekem een foto gemaakt van mijn Swahili-klas en rekenklas. Het uploaden van foto's lukt echter zelden, op de meeste computers gebeurt er niets zodra ik op 'Upload' klik (ik kan ze wel van tevoren selecteren maar daarna houdt het doorgaans op). Ik blijf proberen!

Morgen is alweer de laatste dag van mijn project. Dat zal wel een vreemde dag worden, aangezien het in korte tijd toch erg vertrouwd is geraakt. Vrijdag vertrekken we naar Zanzibar. Ook dat zal in eerste instantie vreemd zijn, omdat we van een hoop mensen afscheid gaan nemen. Niettemin heb ik erg veel zin in mijn verblijf op Zanzibar! Hopelijk zijn de stranden er inderdaad zo wit als men zegt en valt er inderdaad veel te zien op cultureel gebied. Ik heb voor de zekerheid maar een vlucht geboekt voor de terugweg (van Zanzibar naar Dar es Salaam), omdat ik dan direct aankom op het vliegveld van Dar es Salaam en het me de mogelijkheid geeft woensdag ook nog leuke dingen te doen in Zanzibar. Als het enigszins lukt zal ik nog een verslag plaatsen in Zanzibar, zo niet dan zal mijn laatste verslag volgen vanuit Nederland. Nogmaals bedankt voor jullie reacties, erg leuk dat jullie zo trouw mijn verslagen volgen! Hoewel ik nog geen zin heb om naar huis te gaan kan ik niet wachten om jullie weer te zien ;)

Groeten Jochem

  • 01 Februari 2013 - 16:31

    Eline:

    Mwalimu mwema! bahati nzuri!

  • 01 Februari 2013 - 16:39

    Ingrid:

    Het is ontzettend leuk om je belevenissen te lezen. Wat lijkt het me moeilijk om van de good-teacher-liefjes afscheid te moeten nemen.

    Heel veel plezier op Zanzibar en een goede terugreis naar ons koude kikkerlandje.

    Tot gauw en liefs xxx

  • 04 Februari 2013 - 11:09

    Myrthe:

    Hihi good teacher!! Geniet er nog ff van!!! En gelukkig ben je snel weer terug:p
    Xxx
    Myrthe

  • 08 Februari 2013 - 06:17

    Tana (pi):

    Ha Jochem, wat een mooi verslag! Leuk om je belevenissen te lezen en een 'good teacher' wist ik allang. Een leerling heeft nog naar jou gevraagd na de Kerstlunch, dus de groetjes van klas rood beneden en Tana. We vonden het fijn dat je ons kwam helpen! Veel plezier in Zanzibar en alvast een goede terugreis.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jochem

Hallo! Leuk dat je een bezoekje brengt aan mijn profiel. Ik ga vijf weken naar Tanzania. Ik ga een aantal weken vrijwilligerswerk doen en wil daarnaast zelf het land verkennen. Via dit profiel wil ik familie en vrienden op de hoogte houden. Ik weet nog niet hoe vaak ik een verslagje ga plaatsen, maar voel je vrij om af en toe even te kijken en een reactie achter te laten! Groeten, Jochem

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 7710

Voorgaande reizen:

03 Januari 2013 - 07 Februari 2013

Tanzania

Landen bezocht: